Log in

Η πλατεία Ομονοίας...καμουφλαρισμένη!(pics)

Όσοι διέρχονται από την πλατεία Ομονοίας δεν μπορούν να αγνοήσουν πως η πιο σηματοδοτημένη πλατεία της πρωτεύουσας έχει αλλάξει για άλλη μια φορά όψη. 

Όλη η επιφάνειά της έχει «κουκουλωθεί» από ένα τεράστιο πλεκτό ύφασμα χρώματος πράσινου παραπέμποντας σε καμουφλαρισμένο τοπίο που θέλει να κρυφτεί από κάθε εξ ουρανού μάτι. Έτσι έχει διαμορφωθεί ένα χώρος πιο... φιλόξενος για τους δεκάδες περαστικούς αλλά και πρόσφυγες/μετανάστες που σκιάζονται σε μια πόλη που σιγά σιγά αρχίζει να βιώνει τη ζέστη και τον καυτό ήλιο, όσο πλησιάζουμε και ημερολογιακά προς το καλοκαίρι. 

Αυτή η ιδιότυπη "εξαφάνιση" της Πλατείας Ομονοίας, δεν έγινε από κάποιο τεχνικό συνεργείο του δήμαρχου Καμίνη. Αλλά από το χέρι του καλλιτέχνη Γκρέγκορ Σνάιντερ.

Αξιοποιώντας την τεχνική του καμουφλάζ, ο βραβευμένος στην Μπιενάλε της Βενετίας Γερμανός εικαστικός και γλύπτης μεταμορφώνει την Ομόνοια σε καταφύγιο και ουδέτερη ζώνη, αόρατη από κάθε πιθανό εισβολέα, αλλά και από το άγρυπνο μάτι του Google Maps.

«Oι πόλεις θα μπορούσαν να είναι διαφορετικές, αν καταφέρναμε να τις σχεδιάσουμε και να τις οικοδομήσουμε με διαφορετικό τρόπο», δηλώνει ο Σνάιντερ αναφερόμενος στις πολλαπλές όψεις του αστικού τοπίου. Ολόκληρη η φιλοσοφία του έργου του ισορροπεί στο λεπτό σημείο συνάντησης του ορατού με το αόρατο, καθώς διερευνά τις σχέσεις του ιδιωτικού χώρου με τον δημόσιο και της φαντασίας με την πραγματικότητα.

Αξιοποιώντας την τεχνική του καμουφλάζ και συνδέοντάς την με την αορατότητα της ιστορικής πλατείας από ψηλά, ο Γκρέγκορ Σνάιντερ παρεμβαίνει στο αστικό τοπίο, μετατοπίζοντας το κέντρο του, τον ομφαλό της Αθήνας, στο λεπτό σημείο συνάντησης του ορατού με το αόρατο και της τέχνης με την οντολογία.



Πηγή της έμπνευσής του αποτελούν οι περίφημες καμουφλαρισμένες τοποθεσίες του B' Παγκοσμίου Πολέμου, όπως τα εργοστάσια κατασκευής αεροσκαφών της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, τα οποία στη διάρκεια του πολέμου καλύπτονταν με γιγαντιαία σακίδια, από το φόβο των ιαπωνικών βομβαρδισμών. Αυτή η πρακτική προστασίας και καμουφλάζ αλλοίωνε την εικόνα του φυσικού και αστικού τοπίου, αλλά επίσης την όψη και την πρόσληψη της πραγματικότητας.

Ο Γκρέγκορ Σνάιντερ, κορυφαίος εικαστικός και γλύπτης, εκπρόσωπος της εννοιολογικής τέχνης με υπαρξιακές διαστάσεις, γεννήθηκε το 1969 στην πόλη Ράιντ της Βόρειας Ρηνανίας, που είναι επίσης η γενέθλια πόλη του υπουργού Προπαγάνδας της Ναζιστικής Γερμανίας, Γιόζεφ Γκέμπελς. Το ενδιαφέρον του Σνάιντερ για την τέχνη ξεκίνησε από πολύ νωρίς. Σε ηλικία 16 ετών παρουσίασε την πρώτη ατομική του έκθεση, με το σκοτεινό τίτλο «Περί εφηβικής κατάθλιψης» (Pubertäre Verstimmung), στην γκαλερί Kontrast της πόλης Μενχενγκλάντμπαχ. Την περίοδο 1989-92 σπούδασε στις Ακαδημίες Καλών Τεχνών του Ντίσελντορφ, του Μύνστερ και του Αμβούργου. Από τις αρχές τις δεκαετίας του ’90, το έργο του άρχισε να αναγνωρίζεται και να φιλοξενείται με εκθέσεις σε σημαντικές γκαλερί και μεγάλα μουσεία. 































Info
Fast Forward Festival, Invisible City
Πλατεία Ομονοίας
8-21 Μαΐου
Σύλληψη - Σχεδιασμός: Γκρέγκορ Σνάιντερ
Επιμέλεια Πρότζεκτ: Κάτια Αρφαρά
Επιμέλεια & Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός εγκατάστασης: Γιώτα Πασσιά, Παναγιώτης Ρούπας
Τεχνικός Βοηθός: Kamil Jackiewicz
Επιχρωματισμός πανιού: Αφροδίτη Πουρνάρη

Πηγή / φωτό: protothema.gr

Αναρτηση Σχολιου

Make sure you enter the (*) required information where indicated. HTML code is not allowed.

28°C

Καλλονή

Cloudy

Υγρασία: 49%

Ανεμος: 11.27 km/h

  • 21 Ιουν 2018 29°C 20°C
  • 22 Ιουν 2018 33°C 17°C

Kalloninews - Το κέντρο της ενημέρωσης